خواص شوید خشک
تاریخ : چهار شنبه 26 آبان 1400
نویسنده : فردین فروغی

شوید بخورید تا لاغر ، سالم ، زیبا و سرحال شوید. از خواص شوید و خواص آب و تخم شوید در طب سنتی بسیار گفته شده است که البته مانند هر ماده خوراکی دیگری شوید مضراتی دارد که باید دانست. اغلب ما از تمام مزایای این طعم تلخ آگاه نیستیم. بیایید فقط فرض کنیم که بعد از این که این بخش از سلامت نمناک را خواندید، تعجبی نیست اگر شما دفعه بعد که مشکل هاضمه داشتید، به سمت شوید بروید.

 

شوید یا شبت با طبیعت گرم و خشک، مفید حال بلغمی ها و سردمزاج ها است. مسکن درد شکم و روده، بازکننده گیر و انسداد آن ها و هاضم قوی می باشد.خوردن شوید، یرقان (زردی پوست) و امراض بلغمی و سکسکه و ضعف معده و جگر و طحال را رفع می کند.

خوردن شبت سرفه و تنگی نفس را بهبود می دهد.

مصرف شوید تازه، برای تنگی نفس، سکسکه، ضعف معده و کبد و طحال، سنگ کلیه و مثانه، کولیت، درد مفاصل، درد قاعدگی و بیماری های تناسلی مفید است.

شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده آور است و می تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد.

فراموش نکنیم که در مقاله های طب نوین هم تأکید شده است که استفاده از شوید تازه باعث کاهش سطح تری گلیسرید و کلسترول خون می شود.

در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید استفاده می کردند که اثر تسکین فوری درد .

بی خوابی تعطیل

اسانس موجود در گیاهان دارای خواص عجیب و غریب و قدرتمند است. آنها در نظر گرفته می شوند که دارای خواص دارویی باستانی هستند و همزمان تحریک کننده ، آرام بخش و خواب آور هستند. روغنهای اساسی موجود در شوید نیز از این قاعده مستثنی نیست. فلاونوئیدها و ویتامین B موجود در روغنهای اساسی آن ترشح برخی آنزیم ها و هورمون ها که اثرات آرام کننده و خواب آور به نظر می رسد را فعال می کند و از این طریق به برخی از افراد کمک می کند خواب خوبی داشته باشند.

کمک به هضم غذا

شوید در میان همه به درمان بی اشتهایی، درمان نفخ شکم شهرت دارد،یکی از فواید سلامتی شوید این است که برای سیستم گوارشی واقعاً عالی است. روغن‌های ضروری موجود در شوید تحریک‌کننده هستند و ترشح صفرا و شیره‌های گوارشی را فعال می‌کنند. این روغن‌ها همچنین حرکات لوله‌ی گوارش را تحریک می‌کنند، و به این ترتیب باعث می‌شوند که عبور مواد زائد از روده راحت‌تر صورت بگیرد و مشکل یبوست کاهش بیابد.

همچنین می تواند به ترویج هضم سالم تر و نیز برخورد با برخی شرایط گوارشی نظیر یبوست و اسهال کمک کند. مونوترپنِ کاروُونیکی دیگر از منابع مفید شوید برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است و به رفع ناراحتی‌های معده و تخلیه‌ی گاز آن کمک می‌کند.

شوید تسکین دهنده یبوست است:

داشتن یبوست آسان نیست، اما شوید برای هضم خوب است. اضافه کردن آن به رژیم غذایی روزانه شما می تواند مانع از یبوست شود.

شوید حرکت روده را بهبود می بخشد:

حرکت روده معمولی به معنی متابولیسم معمولی است. متابولیسم سالم کلید بدن سالم است.

منبع: https://begirbepaz.com/product-category/dried-herbs/

https://www.spicejungle.com/cooking-ingredients/herbs/dried-herbs




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید